گوهری تک (عرضه محصولات سنگهای قیمتی و زیورآلات , فرش و گلیم و لوازم آنتیک)

مقالات

  • مقدمه سنگهای قیمتی 1399/7/9

    به نام حضرت دوست که هرچه هست از اوست

    جذابیت خارق العاده سنگهای قیمتی لطافت رنگ و رقص درونی , آنها را نزد همگان عزیز کرده است. همچنین سختی , دوام و کمیابی , ارزش آنها را مضاعف ساخته است. زیبایی طبیعی , استحکام و نادر بودن موجب این باور شده است که سنگهای مافوق طبیعی بوده و از قدرتی سحرآمیز برخوردار هستند که در طول قرنها تاریخی پربار و افسانه هایی عجیب برای خود رقم زده است.


    تا کنون بیش از سه هزار کانی مختلف شناسایی شده است اما فقط 50 عدد از آنها به عنوان سنگ قیمتی استفاده میشود. البته تعدادی هم برای مجموعه داران خاص تراش داده میشود که مناسب زیورآلات نیستند چرا که نرم و خراش پذیرند.

    سنگ جواهر چیست ؟
    یادآور می شود سنگ جواهر ماده ای کانی یا بعضا آلی است که دارای زیبایی و رنگ فوق العاده باشد. پنج سنگ اصلی جواهر به شرح ذیل میباشد.
     
    1-الماس
     







    2-زمرد








    3-یاقوت سرخ
     






    4- یاقوت کبود

     






    5- مروارید










     


    سنگهای قیمتی باید هم سخت باشند و هم بادوام تا به هنگام استفاده خراش برندارند و همچنین باید کم نظیر باشند تا ارزش بیشتری در بازار بوجود بیاورند.

    سنگهای جواهر از دیدگاه علمی پیچیده اند . جواهرشناسان باید بررسی کاملی راجع به هر سنگ انجام دهند , چه در دل صخره سنگها قرار داشته و یا اینکه در سنگ 

    میزبان ( یا زهدان ) و حتی بعد از اینکه تراش خورده و صیقل شده و یا حکاکی شده باشند , مورد بررسی قرار میگیرند.

    در همه زمانها سنگهای قیمتی بیانگر ثروت و قدرت بوده اند و به نشانه تفاخر رسما بر روی تاجها و البسه ها نشانده می شدند. اما سنگهای قیمتی علاوه بر

    مقاصد ثروت اندوزی و یا مطالعات علمی می توانند توسط همه افراد عادی و یا شیفتگان خود جمع آوری شده و لذت زیبایی و تاریخی خود را نصیب آنان سازند.

     

    مقدمه سنگهای قیمتی

اخبار مشابه

شما هم می توانید در مورد این محصول نظر دهید